When I get a little money I buy books;and if any is left I buy food and clothes .

唔,主博客是只喵,子博客是只旺。

Chances - Five for Fighting

“Chances”Five for Fighting 

   Chances 

 

 

09年根据真实故事改编的电影“The Blind Side”(弱点)的主题曲,桑德拉布洛克一改往常傻大姐的形象漂亮的拿到了82届奥斯卡的最佳女主角。这首曲子非常耐听,宛如清晨第一缕唤醒你的阳光,睁开眼就能看到灿烂千阳。



Chances are when said and done
机会是属于言出必行的人的
Who will be the lucky ones
谁会是那些幸运儿
Who make it all the way?
从始至终谁来决定
Though you say I could be your answer
尽管你说我会是你的答案
Nothing lasts forever
没有东西是永恒的
No matter how it feels today
不管今天是什么样的感觉

Chances are we'll find a new equation
机会是我们会发现一个新的等式
Chances roll away from me
机会远离我消散而去
Chances are all they hope to be
机会是所有他们希望拥有的
To get it wrong and never say never
错了的话 就永远不要说永远
Cause though love can change the weather
因为即便爱能改变天气
No act of God can pull me away from you
除非上帝才能把我从你身边拉走

I'm just a realistic man
我只是一个现实主义的男人
I buy my fill with shells and sand
我买贝壳和沙子来满足
Afraid to look beyond what I can lose when it comes to you
当降临到你的时候,我不敢想象我会失去什么
And though I see us through yeah
虽然这样,我想我们能够度过去

Chances are we'll find two destinations
机会是 我们发现两个目的地
Chances roll away from me
机会远离我而去
Chances are more than expectations
机会不仅仅是期盼
A possibility
一个可能
Over me
关于我
It's about the two to one
就像二减一
Lay your money on the ground
把你的钱放在地上
until you're rich what have you done?
你做了什么 一直到你富有
Is there no better bet than love?
没有比爱更好的赌注吗?
What you want is what you breathe
你需要的只是你在呼吸的东西
You got a crowd then float you see
你知道 你得到了一群然后浮在上面

Chances, chances
机会 机会
Chances lost are hopes torn up pages
失去的机会就是弄皱书页的希望
Maybe this time
也许这一次
Chances are we'll be the combination
机会 是 我们合二为一
Chances call for clarity
机会逐渐清晰
Chances are waiting to be taken
机会已经唾手可得
And I can see
我可以看出
Chances are the fascination
机会就是有魅力的东西
Chances
机会
Chances are only what we make them
机会仅仅取决于我们
And all I need
也是我一切我所需要的

 

 

歌词摘自虾米http://www.xiami.com/song/1769028957?spm=a1z1s.6659509.0.0.udt5PN 

谢谢 Low.Foto提供了另外一个不错的翻译版本戳这http://www.senx.org/

评论 ( 15 )
热度 ( 254 )

© 掉到异次元的书和影 | Powered by LOFTER