When I get a little money I buy books;and if any is left I buy food and clothes .

唔,主博客是只喵,子博客是只旺。

I See Fire - Ed Sheeran

“I See Fire”Ed Sheeran 

The Hobbit: The Desolation Of Smaug (Original Motion Picture Soundtrack)


看到虾米下面一条神评论“俺媳妇儿”,刚好唱到“I see fire”然后再也回不来了OTZ。。。

这部片子拍的好像和观众有仇似的。多足恐惧症,密集恐惧症,恐高症,一惊一乍忽高忽低的BGM,还有憋得十分辛苦的膀胱兄。所有的一切都在证明这电影的代入感有多强烈,一定要在电影院感受才行。小绿叶和老爹真的挺像,两人光站在那不吭气就能让人起一身鸡皮疙瘩(我是有多喜欢这形容。。。)比尔博和某只命运的相遇总觉得对话有些无法直视,脑内一直循环微博上疯转的那张gif那么凶恶的龙只觉得可爱了哈哈哈,想想脸的长度也都差不多。关于最后那句“I am the fire. ”总觉得下一句是“I will burn you,I will burn the heart out of you.”...

------------------------------------------------------

Now I see fire, inside the mountain
I see fire, burning the trees
And I see fire, hollowing souls
And I see fire, blood in the breeze
And I hope that you'll remember me

我希望的是,你们能记住我 。



Oh, misty eye of the mountain below
Keep careful watch of my brothers' souls
And should the sky be filled with fire and smoke
Keep watching over Durin's son


If this is to end in fire
Then we should all burn together
Watch the flames climb high into the night
Calling out for the rope, sent by and we will
Watch the flames burn on and on the mountain side


And if we should die tonight
Then we should all die together
Raise a glass of wine for the last time
Calling out for the rope
Prepare as we will
Watch the flames burn on and on the mountain side
Desolation comes upon the sky


Now I see fire, inside the mountain
I see fire, burning the trees
And I see fire, hollowing souls
And I see fire, blood in the breeze
And I hope that you'll remember me


Oh, should my people fall
Then surely I'll do the same
Confined in mountain halls
We got too close to the flame
Calling out father hold fast and we will
Watch the flames burn on and on the mountain side
Desolation comes upon the sky


Now I see fire, inside the mountain
I see fire, burning the trees
And I see fire, hollowing souls
And I see fire, blood in the breeze
And I hope that you'll remember me
And if the night is burning

I will cover my eyes
For if the dark returns then
My brothers will die
And as the sky's falling down
It crashed into this lonely town
And with that shadow upon the ground
I hear my people screaming out


Now I see fire, inside the mountain
I see fire, burning the trees
And I see fire, hollowing souls
And I see fire, blood in the breeze
I see fire, oh you know I saw a city burning (fire)
And I see fire, feel the heat upon my skin (fire)
And I see fire (fire)
And I see fire (burn on and on and mountains side)


中译

哦,群山之下的迷雾之眼 
请用心守护我兄弟的灵魂 
若浓烟烈焰覆盖了苍穹 
请永久守望杜林的子民 


如果一切注定在火中燃尽 
我们将一同燃烧 
守望烈焰升起点燃暗夜 
召唤祖先,与我们并肩。我们将 
望着血红的烈焰燃遍山间 


若我们将在今夜不归永往 
我们将一同面对生死茫茫 
最后一次举杯 
呼唤祖先,准备 
望着血红的烈焰燃遍山间 
破败从天空席卷而来 


如今我目睹烈火,在山内燃烧 
我目睹烈火,摧毁山林 
我更目睹烈火,噬灭魂魄 
我目睹烈火,在风中燃如鲜血 
我希望你们能铭记我 


哦,假如我的子民落败 
我仍会如此般屹立 
坚守在山内的厅堂 
我们太逼近烈焰 
呼唤祖先,与我们紧靠。我们将 
望着血红的烈焰燃遍山间 
破败从天空席卷而来 


如今我目睹烈火,在山内燃烧 
我目睹烈火,摧毁山林 
我更目睹烈火,噬灭魂魄 
我目睹烈火,在风中燃如鲜血 
我希望你们能铭记我 


如果暗夜被点燃 
我将紧闭双眼 
因若黑暗重临 
我的兄弟将不归永往 
当苍穹坠落 
毁灭这孤独的城镇 
当暗影肆虐于大地之上 
我听见我同胞的惊叫 


现在我目睹烈火,在山内燃烧 
我目睹烈火,摧毁山林 
我目睹烈火,噬灭魂魄 
我目睹烈火,在风中燃如鲜血 


我目睹烈火,哦,你知道我曾目睹燃烧的城 
我目睹烈火,感到灼热侵蚀我的皮肤 
我更目睹烈火 
我目睹血红的烈焰燃遍山间 

中译:豆瓣 luyaotinila

歌词摘自虾米http://www.xiami.com/song/1772318706?spm=a1z1s.6659513.0.0.ZCFURH 

评论 ( 12 )
热度 ( 190 )

© 掉到异次元的书和影 | Powered by LOFTER